Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsvergadering

dinsdag 16 december 2025

19:30 - 22:00
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
C. van Eert

Agendapunten

  1. 1
    Opening en vaststellen agenda
  2. 2

    Raadsleden kunnen tot uiterlijk de maandag voorafgaand aan de raadsvergadering voor 12.00 uur korte en duidelijke vragen stellen aan het college van burgemeester en wethouders. Indien er geen vragen zijn vervalt de rondvraag.

  3. 2.a
    HAMERSTUKKEN (waarover alleen besluitvorming plaatsvindt)
  4. 4

    De gemeente Rheden maakt duidelijk via welke digitale kanalen inwoners officieel met de gemeente kunnen communiceren. Hierdoor wordt de digitale dienstverlening duidelijker, terwijl andere contactmogelijkheden zoals telefoon en balie blijven bestaan.

  5. 5

    Met de jaarlijks verordeningen kan de gemeente de belastingen en heffingen innen die in het nieuwe jaar van toepassing zijn.

  6. 6

    De raad wordt gevraagd de besluitenlijst vast te stellen.

  7. 7

    Onderstaand het overzicht lijst openstaande moties met een voorstel ter afhandeling. De raad wordt gevraagd deze afhandelvoorstellen vast te stellen.

  8. 8

    Onderstaand het overzicht openstaande bestuurlijke toezeggingen. De raad wordt gevraagd kennis te nemen van het overzicht.

  9. 9

    Onderstaand de verzamellijst van ingekomen brieven van de afgelopen maand met een voorstel ter afhandeling. De raad wordt gevraagd deze afhandelvoorstellen vast te stellen.

    Ingekomen brieven

    Onderwerp
    ‘No (Plastic) Filter’-campagne
    Adviesbrieven Regioagendacommissie Groenemetropoolregio
    Brief bewonersgroep IndeHouTgreep
    Check de positie van jouw gemeente in de 'ranglijst Toiletvriendelijkste gemeente 2025'!
    Diverse ingekomen brieven over houtstook
    Evaluatie Opdracht versterken sociale basis en Opdracht Lokale maatwerkdiensten Jeugdhulp
    Ingekomen brief
    Input over het persoonsgebonden budget voor het verkiezingsprogramma gemeenteraadsverkiezingen 2026
    MijnOmgeving 'Mijn Rheden' en Wmebv per 1-1-2026
    Model Verzamelbeleidsregels Participatiewet in balans fase 1
    Nieuwe versie Model Reglement van orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden van het college
    Orange the World
    Pamflet Zo kan jouw gemeente autismevriendelijker worden!
    Plannen omleiding buslijn 29
    Preventieve steun aan gezinnen: informatie over Buurtgezinnen
    Raadsmemo Euregioraad 20.11.2025
    Reactie op het tussenverslag van informateur Buma
    RVU zware beroepen en andere cao-afspraken
    Tussen Links en Rechts is Betrokkenheid
    Whitepaper informele gezinssteun - verzoek tot doorsturen
    Wijziging Model Verordening rechtspositie raads- en commissieleden en Model Regeling rechtspositie burgemeester en wethouder
    Zienswijze raadsbesluit Houstook
    Zienswijzeprocedure Informatieprotocol 2025
  10. 10

    Onderstaand de stukken van het college van burgemeester en wethouders aan de raad. De raad wordt gevraagd kennis te nemen van deze stukken.

  11. 10.2

  12. 10.a
    BESPREEKSTUKKEN (waarover debat- en besluitvorming plaatsvindt)
  13. 11

    De gemeenteraad heeft in de raadsvergadering van 27 mei 2025 een scenariokeuze gemaakt en het college de opdracht gegeven om die maatregelen uit te werken tot regels. Na participatie met inwoners, betrokken organisaties en deskundigen is een set algemene regels ontwikkeld, met het stookvenster als kernonderdeel. Met de invoering van deze regels wordt beoogd de luchtkwaliteit te verbeteren, gezondheidsschade te beperken en overlast te verminderen alsook duidelijkheid te bieden aan inwoners over de mogelijkheden om hout te stoken.

  14. 13
    Sluiting